tiistai 24. tammikuuta 2012

Lintujen seuraaminen on tärkeimpiä harrastuksia, vaikka näen pohjoisessa ollessani päivittäin esim. merikotkia, niin aina jään katselemaan niiden puuhia kesken muiden hommien. Lähistöllä pesii merikotkapari joka tulee aina näytille kun olen vähänkin aikaa pois. Voin sanoa, että ollaan tunnettu ainakin kymmenen vuoden ajan. Kotkista tulee vielä asiaa.

Metsäkanalinnut on myös lähes jokapäiväinen näky, usein metsot ja koppelot ovat aivan portaiden lähellä kun aamulla menen ulos.

Minun täytyy panostaa tuohon kameraan enemmän, kuvia on paljon, mutta epäselviä.


"Legendaarinen" pikkumökki, jossa joskus vietin melkein kaikki lomat.

2 kommenttia:

  1. Nyt olen kyllä kade. Olen nähnyt merikotkia vain kerran korkealla yläilmoissa. Metsäkanalintujakin olen nähnyt pääosin vain Lapissa ja silloin kun olemme käyneet Fiskarsissa ulkoilemassa isolla ja rauhallisella metsäalueella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä turhaan Sussi, lintuja oppii huomaamaan aivan kotipihalla kun vain malttia löytyy. Kotkaa täytyy kattella yläilmoista, se ei anna yllättää.

      Poista